RSS

Cuvant de bun gasit

18 Dec

Se implinesc deja aproape 3 luni de cand am ajuns in Barcelona, in miez de noapte, cu un rucsac si un geamantan. Cunostintele mele de spaniola se rezumau la fragmente minuscule si fraze surprinse de-a lungul timpului. Aveam ca suport faptul ca la noul loc de munca se vorbeste engleza, ca proprietarul apartamentului unde inchiriasem o camera vorbea si el engleza si ca fluxul masiv de turisti incurajeaza localnicii sa invete si ei macar putin aceasta limba.

Intre timp s-au petrecut multe lucruri, pe care le voi descrie eventual in acest blog. M-am stabilit la noul loc de munca. Am trecut prin furcile caudine ale birocratiei spaniole. Am trait bucuria primului salariu “comunitar”. Am vazut primul meu rasarit de soare mediteranean (ce-i drept, in doua reprize). Am inchiriat un apartament unde sa imi pot aduce sotia si pisicile. Si multe altele.

Inspiratia si motivatia pentru a incepe acest blog au venit din doua surse principale. Prima este situl movingtobarcelona.com, care m-a ajutat enorm cu o multime de informatii utile. Autoarea, Georgia, s-a mutat cu cativa ani in urma din UK in Spania (Barcelona) si a hotarat sa dea o mana de ajutor celor care fac acelasi pas. Vorbitorii de engleza pot gasi aici toate informatiile esentiale privind Barcelona, fie ca turisti ori ca viitori locuitori ai zonei.

A doua sursa o reprezinta Sam, auto-intitulatul “rege al Romaniei”. Sam e un american stabilit in Romania de cativa ani, care iubeste tara noastra atat de mult incat a decis sa se stabileasca definitiv aici.  Pe blogul sau – kingofromania.com – el isi povesteste experientele transformarii sale in roman neaos.

Astfel am decis sa imi prezint si eu experienta spaniola. Primul pas, cel mai greu, a fost facut. Ma refer la apucarea taurului de coarne si lansarea efectiva a blogului. Ma pot simti mandru ca am reusit sa nu las pe maine ceea ce am putut face azi.

Urmatorul episod va fi probabil dupa Anul Nou. Joia viitoare ma intorc in tara, iar dupa Craciun voi lua Europa de-a curmezisul la volan, impreuna cu sotia si pisicile noastre.

 
6 Comments

Posted by on December 18, 2010 in Viata in Barcelona

 

Tags:

6 responses to “Cuvant de bun gasit

  1. Leti

    February 5, 2012 at 5:58 pm

    Multumim din suflet Adrian, pentru toate informatiile utile pe care ni le-ai impartasit noua, cei care incercam sa ne croim un drum in minunata tara a lui Quijote. Sper ca inca esti acolo, fericit si obisnuit cu toata birocratia, care in ciuda numeroaselor “redirectionari”, este o adevarata placere in comparatie cu a noastra (motiv pt care o si preferam).
    Aveam o vaga idee despre tot ce ne-ai povestit, dat fiind ca am trait si eu in Spania, mai exact in Madrid, pentru doi ani si jumatate. M-am intors in urma cu patru ani (circumstantele m-au determinat) si pentru ca de atunci tot regret, am decis sa ma intorc, de data asta in Barcelona.
    Sfaturile tale mi-au pus planul in ordine si din haosul bucuriei unui nou inceput, am reusit sa stabilesc macar inceputul.

    Sa ne auzim cu bine!

     
  2. emy

    July 16, 2012 at 7:25 am

    Buna am si eu o intrebare daca poti sa imi spui cu cati bani ai plecat la tine?

     
    • Adrian Sandu

      July 16, 2012 at 7:39 am

      Am avut noroc de faptul ca aveam serviciul asigurat. Banii de chirie ii trimisesem din tara prin transfer bancar. La mine am avut in jur de 400 de euro, cat sa-mi ajunga pana la primul salariu.

       
  3. emy

    July 17, 2012 at 3:57 pm

    Ms de raspuns dar as vrea sa stiu daca vin pe cont propriu am sanse sa ma angajez si cam cati banii ar trebuie sa am la mine?

     
    • Adrian Sandu

      July 17, 2012 at 4:19 pm

      Cu angajatul treaba nu e roza. Depinde in ce domeniu vrei sa lucrezi, dar somajul e mare pe aici si candidati sunt destui. Pe langa faptul ca trebuie sa stii macar spaniola, din vara anului trecut sunt niste restrictii in plus pentru romani. Nu stiu detaliile exacte, pentru ca se aplica doar pentru cei nou veniti sau care nu erau deja in evidenta ca someri in cautarea unui loc de munca. Eventual poti contacta consulatul din Barcelona – poate iti pot da detalii mai exacte (http://barcelona.mae.ro/). E bine daca poti veni cu bani pe cateva luni (2-3), dupa urmatoarea structura:

      – camera inchiriata in apartament cu altii: 300 – 500 euro / luna, de obicei cu utilitati incluse
      – mancare: 200 – 300, depinde daca gatesti sau cumperi de-a gata
      – diverse alte cheltuieli (transport, etc.) inca vreo 100 – 200

      In teorie, cu aprox. 1000 de euro te poti descurca o luna, poate si cu mai putin, depinde de cumpatare. O sa-ti trebuiasca un telefon cu numar spaniol ca sa te poata cauta lumea, dar e destul de ieftin un pachet pre-pay.

      Problema mare e la permisul de munca. Parerea mea e ca cel mai bine e sa intrebi la consulat.

       
  4. emy

    July 17, 2012 at 5:02 pm

    Multumesc de informati daca o sa mai am nevoie o sa te intreb.

     

Leave a Reply

 
