RSS

Fantana magica de la Montjuic

18 Jun

Intr-unul din articolele anterioare (cel dedicat vizitei la Poble Espanyol) am promis sa aduc mai multe detalii despre o alta atractie turistica aflata la poalele dealului Montjuic – asa-numita “Fantana Magica”. In esenta e vorba de o fantana arteziana complicata, cu elemente mobile care permit dirijarea jeturilor de apa. Se adauga o instalatie de lumini si una de sunet, iar rezultatul final e o armonie de miscare si culoare, in ritmul muzicii care se aude in difuzoare. Si pentru ca e mai simplu sa arat despre ce e vorba decat sa explic in cuvinte, iata o mica mostra a spectacolului:

Cum spuneam mai inainte, am ajuns la Fantana dupa ce am iesit din Poble Espanyol si ne-am invartit putin pe langa Stadionul Olimpic. Deoarece in perioada respectiva avea loc un targ international auto, toata strada dintre Piata Espanya si dealul Montjuic era inchisa publicului, iar accesul in zona respectiva se facea numai pe baza de bilete. Cordonul se intindea inclusiv in jurul fantanii, asa ca am decis sa asteptam sus, pe treptele din fata Muzeului National de Arta a Cataluniei. Nu eram singurii cu aceste idei, asa ca pana la ora 21 toata zona era intesata de lume.

Reprezentatiile incep la ora 21 si au loc la fiecare 30 de minute, cu o durate de aproximativ 10 minute fiecare. Pentru ca la ora 9 era inca destula lumina afara (soarele abia apusese), prima reprezentatie a fost mai putin impresionanta, mai ales ca intre fantana si deal se afla un set de coloane care impiedicau vizibilitatea intr-o mica masura.

Am profitat de pauza de dupa prima reprezentatie pentru a veni mai aproape, mai ales ca de acum se permisese accesul in jurul fantanii. A fost interesant faptul ca la intrarea in zona ingradita se afla un “agent de securitate” (mai degraba un paznic, destul de inaintat in varsta), care ne-a indemnat sa tinem gentile (si posetele) in fata noastra tot timpul si sub supraveghere. Eu aveam deja rucsacul pus in fata, ca un marsupiu: in Barcelona risti sa fii buzunarit fara sa iti dai seama, mai ales in inghesuiala.

Ana si prietenii care ne insoteau au ramas ceva mai in spate, in timp ce eu am inaintat cu trepiedul si camera pana langa fantana. Erau deja o multime de oameni asezati pe iarba, multi altii imprejur in picioare sau pe scaunele “imprumutate” de la terasele de alaturi. Am avut noroc sa prind un loc pe inelul exterior de beton al zonei verzi, unde persoanele din fata statea jos pe iarba, lasandu-mi campul vizual liber. Asta nu inseamna ca nu au aparut si “intrusi” care voiau sa fata o poza mai de aproape si cautau sa profite de zona libera din fata mea. Din fericire, se retrageau rapid, cerandu-si scuze, cand le spuneam ca filmez si imi intra in cadru. A fost foarte amuzant faptul ca, dupa cateva “incidente” de acest fel, doua fete din spatele meu, care stateau pe scaunele de la terasa, au inceput sa atraga si ele atentia persoanelor care intrau in cadru.

Cu ocazia asta am reusit, pentru prima data, sa umplu cardul de memorie, deoarece filmatul la calitate maxima inghite spatiu cu o viteza teribila. Din pacate, calitatea penibila a internetului de care ma folosesc aici m-a impiedicat sa incarc si al doilea film, mult mai lung. Asa ca, tot ce pot oferi, e o galerie de fotografii:

Click pentru galeria foto

In plus am avut avantajul de a avea luna plina, dupa cum se vede in fotografia de mai sus, asa ca spectacolul a fost complet, daca includem proiectoarele laser din spatele muzeului si fantanile mai mici dintre scari. Din pacate nu am putut sta pana la final, deoarece trebuia sa prindem ultimul autobuz.

Programul spectacolelor este urmatorul:

  • din Ianuarie pana in Aprilie: vineri, sambata si duminica, intre orele 19:00 – 21:00
  • din Mai pana in Septembrie (programul de vara): joi, vineri, sambata si duminica, intre orele 21:00 – 23:00
  • 30 Septembrie pana pe 25 Noiembrie: inchis pentru revizia anuala
  • 26 Noiembrie pana pe 22 Decembrie: vineri si sambata, intre orele 19:00 – 21:00
  • 23 Decembrie pana pe 6 Ianuarie (programul sarbatorilor de iarna): joi, vineri, sambata si duminica, intre orele 19:00 – 21.00

Pe ansamblu, e una din cele mai spectaculoase atractii ale Barcelonei. Daca vreti sa vedeti programul complet, nu strica sa aveti la voi o sticla de apa si o gustare. Si, ca in orice loc aglomerat din acest oras, atentie la buzunare si la obiectele personale.

 
 

Tags: ,

4 responses to “Fantana magica de la Montjuic

  1. bogdan

    June 21, 2011 at 8:44 pm

    very nice!

     
  2. Gabi

    January 16, 2013 at 9:57 pm

    Am fost vineri 11ian 2013 si era închis…. Ii da drumul in Februarie…. Eram 200 de oameni ce am așteptat pana la 22. Nu avea apa in ea….

     
  3. Viorel

    April 7, 2013 at 11:24 am

    Cele 4 coloane care de citva timp obtureaza vizibilitatea fintinii, sunt “coloanele catalane” similare cu cele 4 dungi rosii de pe steagul oficial al Cataloniei.
    Gabi, este adevarat ca – mai ales in extrasezon turistic – fintinile nu functioneaza decit ocazional. eu am fost pe 6 ianuarie (de ziua Regilor Magi ) si am urmarit un soectacol de colinde (villancicos)
    Trebuie sa va interesati pe internet..

     
  4. Popa Viorel

    November 9, 2016 at 7:41 am

    Eu am avut norocul să le văd, era pe 7 oct. 2016, sunt deosebite, iar dacă vezi așa ceva pentru prima dată, adică nu ai mai văzut și în alte locuri, normal că te impresionează pozitiv.
    Oricum merită văzute dacă ajungeți în zonă.

     

Leave a comment